Information vid köp/försäljning

  1. När du som säljare beslutar dig för att sälja är vi tacksamma om styrelsen kan få förhandsinformation. Om du använder en fastighetsförmedlare (”mäklare”) är det bra att också får veta vem det är. Den framtida processen kommer därmed förenklas. V.g. använd vår styrelsemejl för att informera styrelsen.
  2. När ett förhandsavtal med en köpare är gjord ska denna godkännas av styrelsen som medlem i föreningen. Ansökan om medlemskap samt förhandsavtalet (överlåtelseavtalet) ska skickas till Bredablick, dvs till vår fastighetsförvaltare via mejl, maklare@bredablickgruppen.se. Samtidigt ska säljaren ska ansöka om utträde ur föreningen och även detta ska skickas till Bredablick.
  3. Innan köparen godkänns som medlem tar Bredablick en kreditupplysning på köparen. Vid normaltid behövs 15 arbetsdagar, vid sommar semestertid (1/7-15/8) och över jul och nyår räkna med 20 arbetsdagar innan beslut är fattat.
  4. Ansökan om medlemskap via andra vägar (t.ex. via Smoot) till individer i styrelsen kommer inte behandlas. Rikta ansökan endast till Bredablick.
  5. Om säljaren har en garageplats, glöm inte att göra en uppsägning av avtalet. För närvarande är det tre månaders uppsägningstid, räknat från sista dagen i innevarande månad. Vi ger därför rådet att göra uppsägningen samtidigt som beslutet att sälja tages. Kontakta NABO.
  6. Om säljaren hyr extraförråd, glöm inte att göra uppsägning av avtalet (Obs. 3 månaders uppsägningstid). Extraförråd kan ej överföras till nästa medlem. Kontakta Bredablick.